صلیبی به کام کلیسا

نبی خدا، حضرت عیسی مسیح را درست بشناسیم

صلیبی به کام کلیسا

نبی خدا، حضرت عیسی مسیح را درست بشناسیم

مشخصات بلاگ
صلیبی به کام کلیسا
نویسندگان

کتاب مقدس مورد قبول کلیسا، شامل دو بخش عهد قدیم و عهد جدید می باشد. عهد قدیم شامل تورات و تعدادی کتب دیگر برخی انبیاست. عهد جدید شامل 4 انجیل و نامه های پولس می باشد. در عهد قدیم شاهد آماج تهمت ها و نسبت های ناروا به انبیای الهی هستیم. آنجا که ابراهیم به همسرش ساره می گوید که تو زیبا هستی و به مردم مصر نگو که همسر من هستی بگو خواهر من هستی تا کشته نشوم. بدین ترتیب فرعون ساره را به همسری می گیرد و اموال بسیار به ابراهیم می بخشد! پس از چندی فرعون به بلایای سخت دچار می شود و می فهمد که این بلایا به خاطر ساره است و در نهایت از ساره جدا می شود (پیدایش12: 10-19)! چگونه ممکن است پیامبری که به نقل تورات پدر امت هاست، اجازه دهد به خاطر حفظ جانش، همسرش با شخص دیگری ازدواج کند؟

در خروج32: 2-6 می بینیم که علی رغم جایگاه رفیعی که برای هارون در کتاب مقدس ذکر شده، ساخت گوساله ی طلایی و دعوت مردم به پرستش آن را به هارون نسبت می دهد! چگونه ممکن است کسی که پیامبر خداست، خودش مردم را به بت پرستی بکشاند؟

همچنین در خروج 4: 24-26 می بینیم که خداوند در بین راه به موسی برخورد و قصد قتل وی را نمود! آیا تجسیم خداوند شرک نیست؟ چرا خداوند باید پیامبر خود را بی دلیل به قتل برساند؟

در پیدایش 19: 30-37 آمده است وقتی لوط با دو دخترش به غاری پناه می برد، دخترانش به او شراب می نوشانند و با پدرشان همخواب می شوند. هردو باردار می شوند تا به ادعای خودشان نسلی از پدرشان نگاه دارند! مهم تر آنکه این دو فرزند هر دو در آینده از اجداد عیسی مسیح خواهند شد! درحالی که به نقل از تثنیه23: 2 حرامزاده تا ده نسل وارد جماعت خدا نمی شود. پس چگونه ممکن است عیسای مسیح از نسلی ناپاک متولد شود؟ آیا انتخاب پیامبران از بین پاکان بنی اسرائیل برای خداوند اینقدر سخت بود؟ خدواند نمی توانست هیچ شخص پاک و موحدی را برای پیامبری انتخاب کند؟ مگر پیامبر نباید الگو و مورد اعتماد مردم باشد، پس چگونه می توان به چنین افراد کناهگاری(طبق کتاب مقدس) اعتماد کرد؟ چگونه می توان به آنها افتخار کرد؟ آیا همه ی اینها دروغ بستن به انبیای الهی نیست؟ 


نظرات  (۵)

استفاده کردیم
احسنتم
پاسخ:
تشکر
رسول خاتم معصوم از گناه بود و هم اشتباه و همینطور اهلبیت ایشان هم همین گونه بودند اما دیگر پیامبران معصوم از ناه بودند ولی اشتباه هر از گاهی سر می زد مثل مشت زدن حضرت موسی به یکی مخالفانش که درجا تموم کرد :)
پاسخ:
خیر دوست عزیز. همه ی انبیا معصوم از گناه و خطا و سهو و اشتباه هستن و پیامبر اکرم و اهل بیت بالاتر از همه و دارای عصمت کبری هستند. همانطور که در روایات متعدد از ائمه بر عصمت کامل همه ی انبیااز هرگونه گناه و خطا و اشتباه و سهو تاکید شده. خواستین بفرمایین تا منبع دقیق روایات رو خدمت تون عرض کنم. 
ممنون بابت حضورتون
دیگر پیامبر سهو اشتباه می کردند ! وقتی حضرت یوسف در زندان بود و به زندانی که تعبیر خوابش را کرده بود گفت سفارش من را به پادشاه کن و بخاطر همین خدا مدت زندانی بودن او را زیاد کرد ( این اشتباه از یوسف علیه السلام نبود !؟ ) نکنه اینم از اسرائلیاته !؟ یا گریه حضرت یعقوب و آمدن فرشته وحی پیش او که چرا اینگونه می کنی وقیس محبوب حقیقی پیش توست چرا در برابر محبوب مجازی که یوسف باشد این همه در فراقش اشک میریزی ، تو باید اشک هایت بخاطر ولی خدا باشد نه به عنوان پسرت ، اینها اشتباه نیست ؟! یا اسرائلیات است !؟ و اینکه خضر علیه السلام کار هایی انجام میداد که موسی همش اعتراض می کرد و یا رفتن آن پیامبر مهربون درون دهن نهنگ ( یونس ع ) به چه دلیل بود !؟ 
پیامبران دیگر معصوم از اشتباه نیستند وقتی 14 معصوم هستند که معصوم از اشتباه هم هستند  ، روایت رسول اکرم را شنیدید که می فرمایند عالمان دینی من از پیامبران بیشتر می دادنند و برترند !؟ پس عالمان دینی اسلام معوصم از گناه هستند ولی اشتباه هم می کنند ؟!؟ پیامبران که معصوم از گناه هستند ولی اشتباه های در بالا ذکر کردم که در قران هم آمده مورد های ذکر شده در بالا

پاسخ:
درست می فرمایید اینها اسرائیلیات نیست. " ترک اولی" شنیدید؟ مواردی که فرمودید مصادیق ترک اولی ست. به روایت معصوم استناد کردم.  اتفاقا من هم تا همین چند وقت پیش مثل شما فکر می کردم. الحمدلله با مطالعه و استفاده از اساتید برام حل شد. ارجاع تون میدم به کتاب "حق الیقین" علامه مجلسی. یا کتاب " حیات القلوب" علامه مجلسی. ان شاءالله در پست های بعدی بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.
ممنون بابت حضورتون
داستان اضافه شدن مدت زندانی حضرت یوسف مگر آیه قرآن نیست ؟!
آیه 42 سوره یوسف که مى‌فرماید: «وَقَالَ لِلَّذِی ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْکُرْنِی عِندَ رَبِّکَ فَأَنسَاهُ الشَّیْطَانُ ذِکْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِی السِّجْنِ بِضْعَ سِنِینَ»
و به آن یکى از آن دو نفر، که گمان نجاتش را داشت، گفت‏: مرا نزد صاحبت [= حاکم مصر] یادآورى کن‏! فَأَنسَاهُ الشَّیْطَانُ ذِکْرَ رَبِّهِ و بدنبال آن‏، چند سال در زندان باقى ماند.» تعارضى ندیدم. البته این گناه و خطا و جرم نیست و همان ترک اولى است. 
ترک اولی جز اشتباه است !؟ گناه نیست ولی اشتباه است غیر این است ؟!
پاسخ:
دقیقا همینطوره. ترک اولی غیر از اشتباهه. یعنی گناه(تعمد در خلاف)، سهو (فراموشی و غفلت)، خطا (اشتباه) و ترک اولی همه با هم فرق دارن! در مورد 14 معصوم داریم که حتی مرتکب ترک اولی هم نمی شوند و این یعنی عصمت کبری. ضمنا داستان ارتکاب قتل حضرت موسی نیز با توجه به شرایط آن زمان بنی اسرائیل از همین دست است. (اصلاح پاسخ قبلی م) جستجوی اینترنتی  هم می تواند راهگشا باشد. پیشنهاد می کنم لینک زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

http://www.porseman.org/q/vservice.aspx?logo=images/right.jpg&id=120597

ممنون بابت حضورتون
ان شاء الله منتظر مطالب بعدی شما هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی